eläinlääkärillä Wissi

Yskä

3.30Anni

Tässä muutama kolme päivää Wissi on yskinyt. Tänään yskä meni paljon pahemmaksi, ja ehkä siksi olen tähän aikaan ylhäällä. En pystynyt nukkumaan kun koko ajan kuulostaa siltä että koira tukehtuu kun ei enää jaksa yskiä. Jotain limaa on varmaan kurkussa koska korisee välillä. Sitten yskii sen pois ja on nyt ollu vähän aikaa ihan ok. Noin tunnin välein oon heränny kuuntelemaan enkä enää saanu unta.

Onkohan se kennelyskää? Luultavasti. Saattaa olla että yskä on nyt muutaman päivän pahempi ja sitten lievenee. Mutta kun koira ei voi nukkua, enkä minä varsinkaan kun olen huolissani. Jos minä sitä päivän ja pari seurailen niin jos se onkin hengetön? Soitan aamulla Akuuttiin ja kysyn mahdutaanko tälle päivälle vielä. Jossain haluan sen käydä näyttämässä. Meillähän ei ole kumpikaan koira koskaan yskinyt/ollut kennelyskässä eikä missään flunssassa. Vatsahan niillä on välillä sekaisin, mutta tällaista ei ole ollut ja ehkä siksi olen niin varovainen. En muista laitettiinko Wissille nelosrokote syksyllä, siinähä on kennelyskä mukana. Mutta eihän ne aina toimi rokotteetkaan, kennelyskääkin on niin monen monta laatua ja sen aiheuttaa eri virukset.
Kennelyskästä elainlaakari.fi sivustolla ja juurikin tuosta yskästä sanotaan että se kuulostaa siltä kuin koira yrittäisi yskiä jotain kepinpalasta tai muuta ylimääräistä esinettä ulos.
Toinen linkki joka valaisi minua kennelyskästä oli tämä: www.jakkelehtonen.fi/katiska/terveys/kennelyska/
Nyt tässä taas luulee ymmärtävänsä vähän paremmin mistä on kyse. Mietin että jos itsellä olisi tuollainen yskä niin ottaisin vaan lääkkeitä ja yskisin, mutta otan paljon vakavammin yskän kun se on koiralla. Älä kysy miksi, en kuitenkaan osaa vastata.

Nyt Wissi on ollu aika pitkään rauhassa. Vaihtoi petiä muutamaan kertaan ja yritti tehdä pedin olohuoneen matolle-> raapi sitä vähän vasemmalta ja oikealta.
Yritän saada vielä unta koska kouluun täytyy huomenna kuitenkin mennä. Jossain välissä sitten koiran kanssa lääkäriin.

You Might Also Like

0 Jälkeä kirjassa

Flickr Images

Yhteydenottolomake